maandag 7 maart 2011

UWV (deel 2)

[Ergens in Amsterdam Zuidoost]

ik: "Ik kom me opnieuw inschrijven."
baliemuis: "Wat is de reden?"
ik: "Jullie hebben me 'per ongeluk' uitgeschreven. De dame aan de telefoon zei dat ik opnieuw naar dit kantoor moest komen, met paspoort."
baliemuis: "Wacht u daar maar."

[10 min later]

reïntegrerende medewerker (wij hadden elkaar anderhalve week eerder ontmoet tijdens een voorlichtingsbijeenkomst voor werklozen, waarbij de beste man een denderende Powerpointpresentatie gaf): "Hallo, daar bent u weer."
ik: "Ja helaas."
hij: "Hier heb je een koptelefoon en een computer. Dan mag je jezelf hier inschrijven. Want ik hoor dat het thuis niet was gelukt?"
ik: "Nee verdomme. Het is thuis heel goed gelukt. Alleen het is jullie kennelijk niet gelukt om dat zo te houden. En daarom ben ik hier. Met paspoort en al."
hij: "Oh op die manier. Je had je ook online opnieuw kunnen inschrijven."
ik: "Dat heb ik nadrukkelijk gevraagd en jullie zeiden aan de telefoon dat dat NIET kon."
hij: "Nou, nu je hier toch bent."

Vervolgens werd ik opnieuw ingeschreven.
Raar verhaal.

0 reacties: